Co to przenośnia, jak ją rozpoznać – każdy wie, albo prawie każdy J. Uczniowie klasy 5 przyłączyli się do zabawy, dzięki której mieli możliwość zwrócić uwagę na jeden z podstawowych środków stylistycznych jakim jest metafora- czyli przenośnia. Uczestnicy zajęć losowali związki frazeologiczne, które mieli narysować. Każdy uczeń przedstawiał swoją pracę – inni mieli odgadnąć dany frazeologizm, co niejednokrotnie nie było łatwe… Kolejnym działaniem było zwrócenie uwagi na zastosowanie przenośni i jej funkcje w tekście.
- STRONA GŁÓWNA
- SZKOŁA
- DLA UCZNIÓW
- DLA RODZICÓW
- PEDAGOG
- EGZAMIN ÓSMOKLASISTY
- Projekt Grant 3
- PRACA I OSIĄGNIĘCIA
- PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
- RODO
- IOD
- KONTAKT
- DLA NAUCZYCIELI I PRACOWNIKÓW
- POZNAJ POLSKĘ
- ODKRYWAM MAŁOPOLSKĘ
- REKRUTACJA 2024/2025
- LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI
- BUDŻET UCZNIOWSKI
- STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH
- AKTYWNA TABLICA