Na lekcjach języka polskiego uczniowie klasy 4 pracując metodą projektu przygotowali prace plastyczno-literackie będące wynikiem analizy obrazu Henryka Weyssenhoffa pt: „Wiosna” oraz wiersza Antoniego Słonimskiego pt: „Polska”.
Temat projektu brzmiał „Krajobrazy Polski”, jednak to od uczniów pracujących w grupach zależało, co wezmą pod uwagę realizując projekt.
Okazało się, że uczniowie:
-podjęli temat świata przyrodniczego charakterystycznego dla Polski,
– zwrócili uwagę na miejsca, które warto zwiedzić będąc w Polsce,
– przybliżyli postaci związane z naszą Ojczyzną,
-przedstawili wydarzenia historyczne ważne dla Polski.
Pracując w grupach wspólnie ustalali schemat swojej pracy i szukali rozwiązań, by jak najtrafniej zrealizować temat, następnie liderzy grup- wspierani przez kolegów- prezentowali efekty swojej pracy.
Uczniowie doszli do wniosku, że „krajobrazy” niekoniecznie muszą być związane z widokami, ponieważ jest to pojęcie wieloznaczne i może być różnie interpretowane.